Bendruomenės narių ekskursija į Taliną-Helsinkį-Stokholmą

Grupė Kybartų  bendruomenės narių vėlyvą rugpjūčio mėn. 14 dienos vakarą išvykome iš Lietuvos į Estiją, Suomiją, Švediją. Kelionė per Latviją.  Ryte atvykstame į Taliną. Netrukus keltu Išplaukiame į Helsinkį. Atplaukus, apžvalginė ekskursija po miestą: Senato aikštė su aplinkiniais administraciniais pastatais, universitetas, Rotušė, Prezidento rūmai, Nacionalinis dramos teatras, Parlamentas, orginalus paminklas kompozitoriui J. Sibelijui, garsioji uoloje iškalta Tempeliaukio bažnyčia. Miestas labai tvarkingas, žmonės neskuba, nuolat šypsosi. Vakare iš Helsinkio išplaukiame į Stokholmą didžiuliu ir gražiu laivu „Gabriela“. Įvairios pramogos laive: diskotekos, restoranai, parduotuvės. Nakvynė puikiose kajutėse. Ryte  priplaukėme Švedijos salas ir atplaukiame į Stokholmą. Pirmas įspūdis - visiškai kitokia gamta nei Lietuvoje. Šalia gyvenamųjų namų stūkso uolos, oras švediškai vėsus, bet nėra Lietuvos miestams būdingo pilkumo… Viskas nepaprastai tvarkinga. Išlipus iš laivo apžvalginė ekskursija po miestą, dažnai vadinamą “Šiaurės Venecija”: Karališkasis dramos teatras, Karališkieji rūmai, sargybos pasikeitimo ceremonija, senoji Katedra, Riterių bažnyčia, kur palaidoti Švedijos monarchai, siauros ir jaukios senamiesčio gatvelės, siauriausia europoje (0,80 m.) gatvė. Rotušė, kurioje kasmet, po Nobelio premijų įteikimo, vyksta banketai, pasivaikščiojome visada šventiškai išpuošta pagrindine Drottningatan gatve. Laisvo laiko metu  aplankėme: “Vaza” muziejų, kur eksponuojamas didingas, iš jūros dugno iškeltas 17 amžiaus karališkasis karo laivas (jūros dugne išgulėjęs daugiau nei 330 metų).  Vakare laivu „Gabriela“ grįžtame į Taliną. Laive veikė naktiniai klubai, kazino,restoranai, barai, sauna, vaikų žaidimų kambarys, grojo gyva muzika ir kt. Nakvynė kajutėse. Nepaprastai gražus ir Talinas. Kelionė lygiai Baltijos jūra plaukiančiu laivu visiškai neprailgo. Grįžome puikios nuotaikos ir pilni įspūdžių. Tai jau ketvirta bendruomenės tarybos organizuota ekskursija po Europos šalis.