Gruodžio mėn. 13 dieną Kybartų geležinkelio stoties salėje vyko renginys
„Traukinio bėgiais atgal – Kybartų geležinkelio stoties komplekso istorija 1857 – 2019 metais“
Pranešimą skaitė Kauno Technologijos universiteto paveldo studijų absolventė Irma Grigaitytė, kurios baigiamasis bakalauro darbas buvo apie Kybartų geležinkelio stoties komplekso istoriją: jos pastatų architektūros ypatybes bei istorinę vertę turintys geležinkelio stoties brėžiniai, nubraižyti dar carinės Rusijos laikotarpiu.
Renginio metu koncertavo Vilkaviškio muzikos mokyklos auklėtiniai.
Renginys skirtas Kybartų 100 metų sukakties paminėjimui.
Organizatorius Partneriai
Kybartų bendruomenė Kybartų seniūnija
Kybartų kultūros centras
Lietuvos geležinkeliai
Trumpai apie pranešimą: Pranešime buvo pristatoma Kybartų geležinkelio stoties komplekso istorija. Kybartų geležinkelio stoties kompleksas statytas XIX a. vid., tiesiant Varšuvos – Sankt Peterburgo geležinkelio liniją su atkarpa Kaunas – Virbalis. Ši atkarpa buvo viena pirmųjų geležinkelio linijų Lietuvoje. Prancūzų architektų ir inžinierių suprojektuotas bei pastatytas kompleksas buvo įspūdingo dydžio, su išskirtomis funkcinėmis zonomis. Istoriškai susiklostė, kad Rusijoje buvo naudojamos plačiosios geležinkelio vėžės, o Prūsijoje ir Vakarų Europoje – europinės geležinkelio vėžės, tad Kybartai buvo tarpinė stotis tarp šių dviejų imperijų, išvykstančių ir atvykstančių traukinių pasikeitimo centras. Būtent dėl šios priežasties keleivių rūmų pastatas tarnavo kaip reprezentacinė caro stotis bei turėjo aukščiausios klasės stoties titulą. Įkurtą prie pat imperijos sienos, kompleksą sudarė ne tik geležinkelio aptarnavimui, bet ir muitinės reikmėms bei prekių sandėliavimui ir perkrovimui skirti pastatai. Tai įtakojo didelį pastatų mastelį ir kiekį. Geležinkelio atsiradimas suteikė miestui svarbą, aplink kompleksą pradėjo kurtis gyvenamieji ir ūkiniai pastatai, visuomeninės paskirties objektai. Bėgant metams keitėsi ne tik Kybartų miestas, bet ir geležinkelio
stoties kompleksas. Kito pastatai, jų paskirtis. Iki mūsų dienų išliko 13 komplekso objektų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą